poniedziałek, 31 października 2016

Magiczna mikstura na przeziębienie

Przyszła bura i ponura jesień a wraz z nią paskudne przeziębienia... Mojego Męża dopadają więc przeziębienia. A na przeziębienia nie ma nic lepszego niż...?

Cytryny.
Imbir.
Czosnek.
Miód!





Jeśli macie w domu te produkty, to zachęcam Was do sporządzenia mikstury na przeziębienie - zrobienie jej to tylko kilka minut!


Czego użyłam:

  • 3 cytryn
  • 3 ząbków czosnków
  • 4 plasterków imbiru
  • 2 łyżeczki miodu (ja użyłam wielokwiatowego, bo akurat taki miałam, ale najlepszy byłby lipowy lub gryczany!)



Jak to zrobiłam?

  • cytryny umyłam i wycisnęłam z nich sok
  • ząbki czosnku obrałam i przecisnęłam przez praskę
  • wszystkie składniki wymieszałam w szklance do rozpuszczenia się miodu


Jak używać?

Kilka razy dziennie wypić po 1-2 łyżeczki mikstury. Mojemu Mężowi polepszyło się już na następny dzień. Kolejnego zapomniał o przeziębieniu. :)



Jak widzicie z takiej ilości składników uzyskałam prawie pół szklanki mikstury. :)
Poza tym polecam dodawać do herbaty po kilka plasterków imbiru!

A Wy jak radzicie sobie z przeziębieniami?

1 komentarz:

  1. Znam i ja ową miksturę :) Jedną butlę juz wypiłam, a kolejna w lodówce :) Imbir bardzo mi posmakował jako dodatek do herbatki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń