sobota, 10 września 2016

Odświeżające kostki do toalety

Dzisiaj chciałam Wam pokazać, do czego służą odświeżające kostki i jak je zrobić. ;)






Ostatnio złapałam fazę na eko sprzątanie i uznałam, że jest to świetny sposób na wykorzystanie prostych i tanich składników do wyczyszczenia i odświeżenia przestrzeni, w której żyję.

Co prawda, nie wyrzuciłam całej chemii z mieszkania, nadal jej używam. Dodaję do tego póki co dwa produkty, które uzupełniają i powoli eliminują pojedyncze sklepowe pozycje. No i są tańsze. ;)

Oto pierwszy z nich: odświeżające kostki do toalety, które zrobiłam dzięki przepisowi znalezionemu tutaj.



Proporcje, jakich użyłam:

  • 1/2 szklanki sody oczyszczonej
  • 1/4 szklanki kwasku cytrynowego
  • 15 kropel olejku naturalnego - u mnie cytrynowy
  • 1 łyżeczka wody

Jak to zrobiłam?
  • wymieszałam ze sobą sodę z kwaskiem
  • dodałam olejek, wymieszałam
  • dodawała kropelka po kropelce wody i intensywnie mieszałam, żeby moja mieszanka nie zaczęła się zbyt intensywnie pienić :)
  • po wymieszaniu włożyłam mieszankę do form silikonowych - takich, jakie miałam pod ręką. Całości starczyło mi na 16 sztuk małych kostek i 4 niepełne duże foremki
  • po 6 godzinach delikatnie wyjęłam kostki z form i przełożyłam do ładnego słoika, który stoi teraz w łazience

Jak używać?

Ponieważ sprzątanie łazienki w moim harmonogramie jest w środy, to w sobotę toaleta potrzebuje lekkiego odświeżenia. Wrzucam na noc kosteczkę, rano czyszczę toaletę szczotką i spłukuję. ;) Koniec.


Co mam w zamian?

Przyjemny zapach w łazience, odświeżoną toaleta po 3-4 dniach od sprzątania BEZ używania chemii i miła dla oka dekoracja. ;)

Polecam ;)

4 komentarze:

  1. Prawda, że te najprostsze rozwiązania świetnie się sprawdzają? Też powoli redukuje chemię gospodarczą, a nawet kosmetyki. Dziś u mnie o tym post
    http://przeplecioneradoscia.blogspot.com/2016/09/mycie-wosow-maka.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O bardzo ciekawe. Muszę zgłębić temat, a kostki z pewnością zrobię. Dzięki za przepis i pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł. Na pewno spróbuję, soda u mnie króluje. A do tego, tak jak napisałaś, ładna dekoracja! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł. Na pewno spróbuję, soda u mnie króluje. A do tego, tak jak napisałaś, ładna dekoracja! :)

    OdpowiedzUsuń