środa, 10 czerwca 2015

Hafciarskie przyzwyczajenia

Na wielu blogach pojawiły się wpisy dotyczące hafciarskich przyzwyczajeń. Powiem Wam, że czytanie o tym, kto na czym i jak lubi wyszywać jest mega inspirujące. Bo jak wiadomo, ile ludzi, tyle przyzwyczajeń. ;)

  1. Jaka jest Twoja ulubiona tkanina do wyszywania?


    Teraz najbardziej lubię wyszywać na Aidzie Zweigart 16ct, Aidzie Rustico Zweigart18 ct i Lnie 32 ct. Zaczynałam na Aidzie 14 ct, ale teraz to zdecydowanie nie moja bajka. ;)

  2. Rysujesz na tkaninie kratki, czy nie?

    Ha! Kiedyś namiętnie rysowałam, jeszcze przy pierwszych haftach. Myliłam się jednak przy tym zdecydowanie za często (nawet przy samym rysowaniu... - co widać na zdjęciu) i porzuciłam rysowanie. Teraz wyszywa mi się zdecydowanie lepiej. Mylić, to czasem się mylę, ale kto z nas się nie myli? :>


  3. Zaczynasz haftować na środku tkaniny, czy w rogu?
    Różnie. Zdecydowanie zależy to od tego, czy haftuję obrazek, który ma tło, czy nie. Jeśli nie ma, to zaczynam tam, gdzie mi się podoba. Jeśli ma tło, to zaczynam w rogu. Wyjątkiem są DIMki - te zaczynam w środku.
  4. Wolisz trzymać robótkę w ręku, czy używać krosna lub stojaka.
    Malutkie hafty wyszywam w ręku, całą resztę na tamborku. Mam je całe dwa i oba są w użytku. :)

       
  5. Wolisz wzory w formie elektronicznej, czy papierowej?
    Wolę w papierowej, ale korzystam i z jednych i z drugich. Jeśli zabieram robótkę gdzieś w drogę, to zawsze wzór mam wydrukowany. :)
  6. Jaka jest Twoja ulubiona pora na wyszywanie?
    Najprzyjemniej mi się wyszywa przy dziennym świetle, ale do takiego wyszywania mam zdecydowanie najmniej okazji i często wyszywam wieczorami, jak jestem już po pracy.
  7. Wyszywasz wzór tak długo dopóki nie skończysz, czy zmieniasz co jakiś czas robótki.
    Hm, różnie... Najczęściej jednak wyszywam jeden wzór na raz, jakoś nie lubię robić jednocześnie kilku projektów. Jednak zdarza mi się wyszywać dwa, czasem trzy obrazki równolegle. :)
  8. Czy masz jakieś UFOki? Jeśli tak, to ile?
    Jestem szczęśliwą nie-posiadaczką UFOków. :D
  9. Czy podczas haftowania oglądasz filmy lub słuchasz muzyki?
    Filmy i seriale! Zawsze! Nie wyobrażam sobie haftować w ciszy. Aczkolwiek moje oglądanie sprowadza się do słuchania. ^^
  10. Często bierzesz udział w SALach i innych tego rodzaju zabawach?
    Raczej nie, raczej to nie dla mnie. Brałam udział w trzech zabawach: SAL kubeczkowy, SAL Bożonarodzeniowy i TUSAL 2012. Koniec. Zaprzestałam zabaw, ponieważ lubię wyszywać w swoim tempie (a oszałamiające ono nie jest :P) bez presji czasu stawiania xxx i publikowania postów, w końcu to moja forma zrelaksowania się. ;)
  11. Czy masz listę wzorów, które będziesz haftować, czy też kolejność jest spontaniczna?
    Są wzory, które mnie całkowicie oczarowały i są na jakiejś liście. Jednak nie jest tak, że muszę to wyszyć, bo inaczej umrę. :P Raczej staram się wyszywać, to co mi się podoba i wiem, jak to wykorzystać, co z tym zrobię. Mam już kilka haftów wyszytych i co do których nie wiem, co dalej - pokazywałam je ostatnio. Szczerze mówiąc nie chciałabym wyszyć znowu czegoś, co będzie zalegało w pudle. Szkoda mi trochę mojej pracy i czasu. ;) Może zmieni się to, jak już będziemy mieli własne mieszkanie. :)
    Mam też kilka zakupionych zestawów, dwa są jeszcze w drodze do mnie (nie mogłam się oprzeć) i pewnie kiedyś nadejdzie taka chwila, że je wyszyję. Mam też sporo obserwowanych wzorów i inspiracji na moim koncie na Pinterest.


3 komentarze:

  1. W wielu punktach mam podobnie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja sobie wlasnie patrze na ta slubna metryczke nad lozkiem rodzicow:) A zestaw kuchenny czeka i u mnie :D

    OdpowiedzUsuń